drukāt

Rīgas pavasara rogainings - svarīga informācija

image

Kaut gan laika prognozes katru dienu mainās, vienu mēs zinām droši - pa kupenām jābrien nebūs! Rīgā ir iestājies pavasaris, un arī svētdien paredzams, ka gaisa temperatūra iesils līdz pat 8 grādiem virs nulles. Mūs tas priecē, jo kokiem sāk spraukties laukā lapu pumpuri, saulē sāk biežāk spindzēt kukaiņi un arī putni iedziedas skaļāk. Atklāsim pavasari svētdien! Zemāk piedāvājam iepazīties ar svarīgāko informāciju, kas palīdzēs svētdien orientēties sacensībās un distancē. 

INSTRUKCIJAS UN GALVENĀ INFORMĀCIJA (BŪS ARĪ UZ KARTES)

  • Sacensību mērķis ir savākt pēc iespējas vairāk punktu noteiktā laikā. Kontrolpunktiem ir dažāda punktu vērtība, kuru norāda tā numura pirmais cipars (21=2 punkti). 
     
  • Finiša rezultāts tiks ieskaitīts tikai pēc visu komandas biedru atzīmēšanās finiša kontrolpunktā, kas atrodas zem arkas. Finišā tiks pārbaudīts, vai aproce ir vesela un tikai tad dalībnieks drīkst noņemt SI karti.
     
  • Ja distancē nav atrodams vai nestrādā (nozagts/bojāts) kontrolpunkts, sūtiet SMS ar KOMANDAS numuru un konkrētā KONTROLPUNKTA numuru (piemēram - nr.403 kp.23) uz +371 20011284. Tikai tad tas tiks ieskaitīts (zvanot un sakot par zudušu/bojātu kontrolpunktu, tas netiks ieskaitīts). Pēc SMS nosūtīšanas varat turpināt distanci. Ja KP būs tomēr bijis vietā vai nebūs bojāts - tas komandai netiks ieskaitīts.
     
  • Sacensības notiek pilsētā ar aktīvu satiksmi. Jūsu pašu drošības dēļ ievērojiet ceļu satiksmes noteikumus un cieniet citus satiksmes dalībniekus! Palīdzības tālruņi +371 26177893, +371 20011284. Neatliekamas palīdzības gadījumos zvanīt uz 113.
     
  • Ja tiek pārsniegts distancē pavadāmais laiks (2, 4 vai 6 stundas), par katru minūti tiks atņemts 1 punkts no rezultāta. Kavējot 30 minūtes, rezultāts netiks ieskaitīts. Kontrolpunktos komandas biedriem jāatzīmējas minūtes ietvaros. 


PĀREJA UZ VASARAS LAIKU
2017. gadā pāreja uz vasaras laiku notiks 26. martā plkst. 03:00 (naktī no sestdienas, 25.marta, uz svētdienu - 26.martu), pulksteņa rādītājus pagriežot vienu stundu uz priekšu. Lūdzam to ņemt vērā dodoties uz sacensībām, jo gulēt varēs par vienu stundu mazāk! :) Pāreju uz vasaras laiku Latvijā nosaka 2010.gada 26.oktobra Ministru kabineta noteikumi "Par pāreju uz vasaras laiku".


SACENSĪBU CENTRS UN LAIKA PLĀNS
Sacensību centrs atrodas Meža prospektā 5, Mežaparkā. Skatīt kartē: http://ej.uz/r-p-rogainings Lūdzam ievērot, ka Google Maps šo adresi uzrāda nepareizā vietā, tāpēc iesakām izpētīt sacensību centra atrašanās vietu adresē Balticmaps.eu. Sacensību centrā tiks nodrošinātas tualetes, mantu glabātuve, ģērbtuvju teltis gan sievietēm, gan vīriešiem, numuru izņemšana, karšu saņemšana, pirmā medicīniskā palīdzība, apbalvošana, silta tēja finišā. Dalībniekiem būs iespēja iegādāties “Isostar” enerģijas dzērienus, želejas un batoniņus, kā arī būs iespēja iegādāties “Bandana” lakatiņus, "42km" un "OS Veikals" veikala produkciju un siltas uzkodas. Ievērojiet, ka 4h un 6h distancēm starts ir plkst. 11.00, bet pārējām distancēm - plkst. 12.00. 

LAIKS AKTIVITĀTE
9:00 Sākas reģistrācija un karšu dalīšana (kartes izsniedz reizē ar komandas aploksni)
10:00 Skatuves intervija - jautājumi un atbildes par distances plānošanu
11:00 Starts 6h un 4h rogainingam
12:00 Starts 2h rogainingam, Rogaininga pastaigai un Asics 7km taku skrējienam
14:00 Kontrollaika beigas 2h distancei un Asics 7km taku skrējienam
15:00 Kontrollaika beigas 4h distancei
17:00 Kontrollaika beigas 6h distancei


KĀ NOKĻŪT? 
Uz sacensību centru var nokļūt ar auto, un atstāt to maksas stāvvietā blakus sacensību centram. Maksa par auto novietošanu uz dienu - 2 EUR, kas jāapmaksā skaidrā naudā pie iebraukšanas. Vistuvāk sacensību centram braucošie sabiedriskie transportlīdzekļi ir 9.autobuss (pietura "Mežaparks"), 48.autobuss (pietura "Bergenas iela") un 11.tramvajs (pietura "Mežaparks"). 
Braukt ar Waze: https://waze.to/lr/hud1hm91mz
Google koordinātas: https://goo.gl/maps/eSFVuw8UFKR2

Mezaparks_sacensibu_centrs_1.png Mezaparks_sacensibu_centrs_2.png 

NUMURU IZŅEMŠANAS KĀRTĪBA
Visiem komandas dalībniekiem jādodas uz reģistratūru izņemt dalībnieku numurus, jānosauc komandas nosaukums un jāparakstās reģistrācijas protokolā par numuru saņemšanu. Komandas kapteinis nevar parakstīties citu dalībnieku vietā. Komandas aploksnē atradīsies numuri, saspraudes, SI kartes (identi), aproce SI kartes piestiprināšanai ap roku, kā arī dažādi speciālie piedāvājumi no atbalstītājiem. Komandām, kas īrē kompasus vai GPS, tie tiks izsniegti kopā ar aploksnēm. 


KOMANDAS, DALĪBNIEKA VAI NOSAUKUMA MAIŅA
Sacensību nedēļā, tajā skaitā sacensību dienā, par distances, komandas nosaukuma vai dalībnieka maiņu papildus jāmaksā 5 EUR. Visas izmaiņas var veikt sacensību dienā Reģistrācijas un Info teltī. Dalībnieka dzēšana no komandas vai komandas atteikšanās no starta ir bez papildus maksas. 


KARŠU SAŅEMŠANA, DISTANCES PLĀNOŠANA UN STARTS
Šoreiz sacensību kartes tiks izsniegtas reģistrācijā kopā ar komandas aploksnēm, tādējādi komandas, kam nepieciešams ilgāks laiks distances plānošanai, var ierasties sacensību centrā laicīgāk un atvēlēt plānošanai tik laika, cik nepieciešams. Atsevišķas plānošanas kartes nav paredzētas. Saņemot kartes, obligāti jāizlasa uz kartes rakstītās instrukcijas. Plānošanai būs paredzēta vieta lielajā teltī, plānot drīkst arī savās automašīnās vai citur. Katram dalībniekam paredzēta viena karte. Pirms starta katram dalībniekam ar aproces palīdzību obligāti jāapliek ap roku SI karte un jāsaglabā neskarta līdz finišam. Pie ieejas starta koridorā tiesnesim obligāti jāuzrāda ar aproci pie rokas piestiprināta SI karte. 


DISTANCES VEIKŠANA
Tā kā sacensību laikā ceļu satiksme Rīgas pilsētā netiek slēgta, visiem dalībniekiem ir pienākums ievērot Ceļu satiksmes noteikumus, būt īpaši piesardzīgiem, šķērsojot ielas un pie luksoforiem. Atrodot kontrolpunktu, visiem komandas dalībniekiem punktā jāatzīmējas – jāsagaida SI stacijas signāls. Komandas dalībniekiem kontrolpunktos jāatzīmējas 1 minūtes ietvaros, citādi kontrolpunkts netiks ieskaitīts. Komandai jāatzīmējas finiša kontrolpunktā līdz izvēlētās distances kontrollaika beigām. Pēc kontrollaika beigām apmeklētie kontrolpunkti netiks skaitīti. Finišā tiesnešiem obligāti jānodod SI kartes un nomātais ekipējums. Rezultāti komandām būs redzami elektroniski uz ekrāna sacensību centrā lielajā teltī, pieejami arī no mobilajiem tālruņiem, apmeklējot sacensību mājas lapu. 


DROŠĪBAI UN IEVĒRĪBAI
Esi uzmanīgs visur, kur ej! Obligāti ievēro Ceļu satiksmes noteikumus gājējiem! Neskrien pāri intensīvas satiksmes ceļiem tam neparedzētās vietās, izraisot autobraucēju negatīvu viedokli pret sportistiem un aktīvās atpūtas cienītājiem! Ievēro zīmes “Privātīpašums”, “Staigāt aizliegts!”! Respektē citus iedzīvotājus un privātīpašniekus, kuri ir saimnieki, bet Tu – ciemiņš! 



EKIPĒJUMS DISTANCĒ
Iesakām izvēlēties vieglu, sportisku apģērbu, ērtus apavus, kuros varat staigāt vai skriet gan pa pilsētu, gan arī mežu. Katrai komandai obligāts ekipējums ir uzlādēts mobilais telefons. Ieteicamais ekipējums distancē visām komandām ir marķieris distances plānošanai, kompass ar grādu iedaļām, lineāls, pulkstenis, enerģētiska pārtika un dzēriens.


SACENSĪBU KARTE
Kartes būs mitrumizturīgas, bet katrs dalībnieks pats ir atbildīgs par kartes saglabāšanu mitruma apstākļos. Kopējais kontrolpunktu skaits - 50, kopējā punktu vērtība - 200 punkti. Kartes mērogs ir 1:20 000 jeb 1 centimetrs kartē ir vienāds ar 200 metriem dabā; kartes izmērs: 40 x 70 cm. Karte sagatavota balstoties uz apgāda “Jāņa Sēta” topogrāfiskajiem materiāliem. Kartē izmantoti topogrāfisko karšu apzīmējumi, mežu teritorijās attēlots reljefs. Kartes autors un distances plānotājs - Valters Kaminskis. Lai apskatītu sacensību provizorisko karti, spied šeit!


KONTROLPUNKTU LEĢENDAS (BŪS ARĪ UZ KARTES)
 

Nr. Kontrolpunkta atrašanās vieta / Checkpoint location Nr. Kontrolpunkta atrašanās vieta / Checkpoint location Nr. Kontrolpunkta atrašanās vieta / Checkpoint location
20 Ezera krasts, koku puduris / Lake shore, clump of trees 37 Žogs, A puse / Fence, E side 54 Ielu krustojums / Street crossroads
21 Atklāta vieta, D mala / Open area, S side 38 R ieloks / W fold 55 Paugurs, virsotne / Hillock, on top
22 Paugurs / Hillock 39 Ēka, Z puse  / Building, N side 56 Žogu savienojums, Z puse / Fence junction, N side
23 Dīķis, DR mala, koks / Pond, SW side, tree 40 Paugurs / Hillock 57 Ezera krasts / Lake shore
24 Paugurs, virsotne / Hillock, on top 41 Ieloks, lēzens / Fold, flat 58 Žogs, Z stūris / Fence, N corner
25 Neliels pagurs, ZA puse / Small hillock, NE side 42  Ieloks / Fold 59 R paugurs / W hillock
26 Grāvis, D gals / Ditch, S end 43 Zem tilta, ZR gals / Under the bridge, NW end 60 Pussala, A gals / Peninnsula, E end
27 Žogs, Z stūris / Fence, N corner 44 Ceļa līkums, stends / Road, stand 61 Neliels paugurs, ZR puse, koks / Small hillock, NW side, tree
28 Maza ēka, Z stūris / Small building, N corner 45 Paugurs / Hillock 62 Siena, ZA gals / Wall, NE end
29 Paugurs, virsotne / Hillock, on top 46 Ēka, ZA puse / Building, NE side 63 Krastmala / Embankment
30 Maza ēka, ZA puse / Small building, NE side 47 Žogs, Z puse / Fence, N side 64 Koku puduris, Z gals / Clump of trees, N end
31 Koku puduris / Clump of trees 48 Neliels paugurs / Small hillock 65 Atklāta vieta, DR stūris / Open area, SW corner
32 A ieplaka / E depression 49 Žogs, ZA mala / Fence, NE side 66 Upes un grāvja savienojums / River and ditch junction
33 Ezera krasts, terase / Lake shore, terrace 50 Celiņu savienojums, vārti / Small roads' junction, gateway 67 Atklāta vieta, Z mala / Open area, N side
34 Zem tilta, ZR gals / Under the bridge, NW end 51 Neliels pagurs / Small hillock 68 Žogs, D puse / Fence, S side
35 Mazs paugurs / Small hillock 52 Koku puduris / Clump of trees 69 Drupas, ZR stūris / Ruins, NW corner
36 Ēka, iekšpusē / Building, inside 53 Paugurs, virsotne / Hillock, on top Finišs zem arkas / Finish under arch


Tiekamies!
Rīgas rogaininga organizatori

  • Redzēs, vai šoreiz tiks ievērots augstāk postulētais noteikums, ka atzīmējoties pēc kontrollaika beigām, punkti netiks ieskaitīti? Iepriekš Rīgas rogaininga organizatori nebija konsekventi...

  • Labais, Red Hot Chilli Peppers arī savs kp - 43 :)

  • Lai izdodas foršas sacensības! Gan organizatoriem, gan dalībniekiem!

  • Paldies, Inesīt, lai arī tev viegls solis un lielisks piedzīvojums!

  • Šodien apmeklēju savus aizgājušos tuviniekus 1.meža kapos. Jutos nepatīkami, ka pa kapiem skrēja sportisti. Mani kādreiz mācīja kapos neskriet , skaļi nerunāt un uzvesties ar cieņu pret aizgājējiem un to apmeklētājiem. Kapu tranvajs, suņu pastaigas un vēl sacensības "rogainigus". Cik tālu vēl kapu teritorija tiks manuprāt nepiedīnīgi izmantota?

  • Nu ko, Rīgas rogainings ir sasniedzis ASV WRC līmeni :-/
    Tur arī apbalvosanas ceremonija izpalika un rezultāti bija pēc 3 nedēļām. Par nohaltūrēto karti pat negribas izteikties. Finiša pakas visiem nepietika. Par kapiem - zvaigzne jau visu pateica. Skumji...

  • Par karti runājot - prasījās tomēr informācija kartē vai arī kā citādi, ka Kundziņsalā nevar ieskriet no apakšas, mūsu un vēl daudzas komandas skrienot no 62 un 56 vai otrādi zaudēja daudz laika. Par kapiem - tā ir katra paša izvēle, bet organizatoriem pietiktu apvilkt kapiem riņķī sarkanu līniju un neviens tur neskrietu.

  • Pēc GPS komanda Jankas tomēr pārskrēja no Kundziņsalas uz "sauszemi" caur D galu. Manuprāt, es arī tur savulaik esmu skrējusi, tik pa dzelzceļa tiltu.

  • Jāni, kas ir domāts ar "nohaltūrēto karti"?

  • Manuprāt, kapi uz katra paša sirdsapziņas - mēs speciāli apskējām apkārt Meža kapiem un tās 2 minūtes nav žēl. Tajā pašā laikā Lielie kapi visiem šķiet skrienami. Interesanti :)

  • Skrienot uz kundzinsalu no apakšas priekšā bija barjeras un sargi nelaida cauri, tā kā varbūt bija kāds viltīgs veids kā viņus apmuļķot, bet mums nesanāca :-)

  • Jankas skrēja otrā virzienā, varbūt tāpēc paveicās un viņus laukā izlaida.

  • Jankas droši vien skrēja tik ātri, ka apsargi šos nevarēja noķert. Cilvēki parastie arī no augšas cauri netika...

  • Martai -> es savukārt nosapņoju ar atvērtām acīm, ka savāksim par 2 vairāk, un ar to pietiks :P

  • Kādai jābūt dalības maksai, lai finišā dabūtu zupas bļodiņu ???

  • Pie iepriekšējā raksta par karti bija jautājumi, tai skaitā par Kundziņsalu. Diemžēl neviens neko neatbildēja. Bija vietas kur punktu rajons prasītos korektāk zīmēts (52, 20) un bija vietas kur no 2ām sētām tiek zīmēta viena (53 piem). Skaista diena, pasākums ok, dalībnieki lieliski, bet organizācijai ir vieta izaugsmei.

  • Pie vienas no ziņām pirms rogaininga bija jautājumi gan par Kundziņsalu, gan skriešanu cauri kapiem. Dīvaini, ka tie netika atbildēti

  • Attiecībā par kapiem - varbūt neesmu labi audzināta un vecāki aizmirsuši ko svarīgu pastāstīt par paražām, bet man patiešām nav skaidrs, tieši kāda skāde tiek nodarīta aizgājējiem, ja kāds mierīgi paskrien pa kapu celiņiem. Piedošnau, ja kāds tāpēc jūtas aizskarts. Neviens kapu piemineklis taču demolēts netika un pāri kapu kopiņām, domājams, arī neviens neskrēja.

  • Latviešu tradīcijās nav pieņemts kā pie mežoņiem - bradāt svešus kapus, trokšņot vai dipināt cauri tiem! Cieni tautu un kultūru, kurā tu atrodies, pat ja nesaproti, kāpēc tas jādara!?

  • Pie komentāra par karti, precīzāk punktu novietojumu, vēlētos izteikt pretenzijas par 68 punktu. Mēs bijām vieni no tiem, kuru LDZ pārstāvji atturēja no dzelzceļa pārbrauktuves šķērsošanas uz 68 punktu...un laikam labi, ka tā. Pārbrauktuvi bija nobloķējis stāvošs vilciena sastāvs, kuram daudz komandas, kā novērojām, kāpa pāri vai pat līda zem, bet nu tas kā saprotams ir pret visiem CSN. Iesaku apdomāt rīkotājiem, vai likt punktus tur, kur pāreju oficiāli var slēgt uz 2h (kā norādīts zīmē) un kur notiek aktīva kravas vilcienu kustība.

  • Vilcienu sastāvu varēja apskriet (50 m no lokomotīves drīkst, kā apskaidroja pārbrauktuves sargs) un punktu smuki paņemt, ja nebijāt apskriešanai pa slinku :) Brīnos, ka kādam atļāva rāpties pāri un līst pa apakšu. Vismaz tad kad mēs tur bijām 2 veči uzpasēja lai tas netiktu darīts. Arī mums Kundziņsalas baltais krāsojums bez žogiem izrādījās lielais ieberziens :( ...pat dzīvojot Rīgā, nevar zināt kur sākas un beidzas brīvostas teritorija.

  • @ Aiva, jā par apskriešanu zinājām opciju, bet tā kā pa otrām sliedēm sāka kursēt nākamais preču vagons, tad apskriešana nu mums nesanāca nekādā gadījumā. Kā arī minētais LDZ pārstāvis norādīja, ka, ja mēs pavisam `oficiāli` gribētu apskriet vilciena sastāvu, mums būtu jābūt mugurā vestēm (šo gan neesam vēl pārbaudījuši, būtu jāpapēta informācija sīkāk).
    Noteikti varētu diskutēt ilgi un dikti par šo jautājumu, bet domāju, ka organizatori noteikti var apdomāt par to, kā komandām veicās ar šī punkta apmeklēšanu.

  • Tie bija lielas pilsētas sētas mači. Izbaudiet, to kas bija. Organizēts iespējasm tiek no visas sirds, tikai vai nu budžets, vai kādas citas komponentes, "skrūvītes" trūkums to sabojā. Viss, kas bija aiz finiša līnijas, jau jāskata ar ļoti krtisku aci.

  • Nav jau problēmu ar to, ka tā bija pilsētvide. Lieta tāda, ka bezjēdzīgi zaudēt laiku uz formalitātēm nav rogaininga garā. Konkrēti - visādi jocīgi "šlagbaumi" un tupiki, kas kartē iezīmētas kā skrienamas ejas. Organizatoriem ir jāapstaigā distance kādu nedēļu pirms un jānoskaidro vietas, kuras varēs droši šķērsot, kuras nē. Ievērojiet, ka uz kartes vispār nav nevienas sarkanās zonasT? Taču rūpniecības un saimnieciskajos rajonos, kā arī privātīpašumos nešķērsojamās zonas bija. Bija arī tupiks starp citu.

  • "uz kartes vispār nav nevienas sarkanās zonas"
    Kādas tad būtiskas atšķirības ir "olīvai" no "sarkanās zonas" :)

  • ...grūti pilsētvidē par visu padomāt! Bet dalībniekus var daudz piesaistīt!

  • Man gan viss patika. :-)
    Žēl, ka vairs zupa finišā netiek piedāvāta, kā agrāk - labprāt pret sponsoru dāvanu maisiņu to iemainītu :-), bet tā tai pasaulē ir - kas pastāvēs, kas mainīsies ;-)

  • Man šķita, ka Vecāķu mežā, pie 45, 48 un 55 punkta bija visai brīva interpretācija par meža ceļiem un stigām. Reti kurš bija iezīmēts kartē. Tas vietām mulsināja un jauca galvu.
    Kā jums likās?

  • Vai organizatori ir atvērti konstruktīvai kritikai, ierosinājumu uzklausīšanai un iespējamai to vērā ņemšanai?

  • Liels paldies visiem par saturīgajiem komentāriem, jo īpaši dalībniekiem, kas ar dažādiem vārdiem raksta dažādus komentārus. Mēs sekojam līdzi un ja jums ir kāds organizatoriem adresēts jautājums, tad lūdzam to rakstīt uz oficiālo e-pastu xrace@xrace.lv. Var rakstīt gan par rezultātiem pēc 3 nedēļām, gan arī par to, ka nevarēja kartē pamanīt aizliegtās-olīvzaļās teritorijas. Liels paldies vēlreiz visiem dalībniekiem par foršo dienu un turpināsim izpētīt Rīgu atkal rudenī! P.S. Zigi, nebiju tālu no realitātes :) Marta