RĪGAS PAVASARA ROGAININGS 2018 - PIRMSSTARTA INFORMĀCIJA
Informācija par stāvvietām, jauno atzīmēšanās čipu un cita noderīga informācija, lai sacensībās būtu ērtāk.
AUTOSTĀVVIETAS SACENSĪBU DIENĀ
Sadarbībā ar t/p Alfa, saviem dalībniekiem nodrošināsim autostāvvietas t/p Alfa 3. un 4. stāvā bez maksas un laika ierobežojumiem. Aicinām 2h dalībniekus izmantot stāvvietas, kas pieejamas citās vietās, lai 4h un 6h dalībnieki varētu atstāt savus auto 3. un 4. autostāvvietas stāvos. 2h dalībniekiem pilnībā vajadzētu pietikt laika, lai paspētu nostartēt, sagaidīt apbalvošanu un atgriezties pie sava auto.
JAUNUMS! SIAC AIR - BEZKONTAKTU ATZĪMĒŠANĀS ČIPI = MAZĀK RINDU
Šī gada jaunums ir bezvadu atzīmēšanās čipi. Ja pagājušās sacensībās čips bija jāievieto stacijā, tad šoreiz tas būs tikai jāpietuvina stacijai. Jau, apmēram, 50cm attālumā jūs savā čipā uz rokas sadzirdēsiet pīkstienu un gaismas signālu, kas nozīmēs, ka atzīmēšanās ir veiksmīga.
Tie kas iemanījušies, tie skrienot garām novicina roku gar staciju un tad pieliek roku ar čipu pie auss un pārliecinās ka dzird pīkstienus. Čips reaģē zibenīgi, tāpēc, arī ātri skrienot garām stacijai, tas reģistrēs rezultātu (izņemot ja būsiet pirmais pie stacijas - tad gan čips jāievieto stacijā). Sacensību centrā būs arī testa stacijas, kur to varēs pārbaudīt.
Gadījumā ja nedzirdat pīkstienu čipā, tad čips ir jāievieto stacijā un jāsagaida signāls no stacijas. Tas var notikt ļoti retos gadījumos, kā arī tad, ja esat pats pirmais pie stacijas. Stacija pēc uzlikšanas būs "iemigusi" un pirmajam viņa ir jāpamodina. Tai ir jābūt labai sajūtai, kad pieskrienot pie stacijas tu uzzini, ka esi pirmais un "pamodini" viņu visiem pārējiem dalībniekiem.
Jaunums ir arī uz kartes norādītais staciju skaits kontrolpunktā. Tādējādi aicinām sākumā doties uz tām vietām, kur atzīmēšanās staciju skaits ir lielāks un rindas mazākas. Ticam, ka ar jaunajiem SIAC AIR bezkontaktu čipiem rindu tikpat kā nebūs. Apzīmējums būs šāds:
Zemāk norādīts kā uz rokas piestiprināt SIAC čipu un kā atzīmēties.
INSTRUKCIJAS UN GALVENĀ INFORMĀCIJA (BŪS ARĪ UZ KARTES)
Sacensību mērķis ir savākt pēc iespējas vairāk punktu noteiktā laikā. Kontrolpunktiem ir dažāda punktu vērtība, kuru norāda tā numura pirmais cipars (21=2 punkti).
Finiša rezultāts tiks ieskaitīts tikai pēc visu komandas biedru atzīmēšanās finiša kontrolpunktā, kas atrodas zem arkas. Finišā tiks pārbaudīts, vai aproce ir vesela un tikai tad dalībnieks drīkst noņemt SI karti.
Ja distancē nav atrodams vai nestrādā (nozagts/bojāts) kontrolpunkts, sūtiet SMS ar KOMANDAS numuru un konkrētā KONTROLPUNKTA numuru (piemēram - nr.403 kp.23) uz +371 20011284. Tikai tad tas tiks ieskaitīts (zvanot un sakot par zudušu/bojātu kontrolpunktu, tas netiks ieskaitīts). Pēc SMS nosūtīšanas varat turpināt distanci. Ja KP būs tomēr bijis vietā vai nebūs bojāts - tas komandai netiks ieskaitīts.
Sacensības notiek pilsētā ar aktīvu satiksmi. Jūsu pašu drošības dēļ ievērojiet ceļu satiksmes noteikumus un cieniet citus satiksmes dalībniekus! Palīdzības tālruņi +371 27784119, +371 25888832. Neatliekamas palīdzības gadījumos zvanīt uz 113.
Ja tiek pārsniegts distancē pavadāmais laiks (2, 4 vai 6 stundas), par katru minūti tiks atņemts 1 punkts no rezultāta. Kavējot 30 minūtes, rezultāts netiks ieskaitīts. Kontrolpunktos komandas biedriem jāatzīmējas minūtes ietvaros. Kontrolpunkti, kas apmeklēti pēc kontrollaika beigām, netiek ieskaitīti.
SACENSĪBU CENTRS UN LAIKA PLĀNS
Sacensību centrs atradīsies blakus t/p "Alfa'', Brīvības gatvē 382, Rīgā. Precīzāku atrašanās vietu var apskatīt šeit - https://goo.gl/XSbTYe
Sacensību centrā tiks nodrošinātas tualetes, mantu glabātuve, ģērbtuvju teltis gan sievietēm, gan vīriešiem, numuru izņemšana, karšu saņemšana, pirmā medicīniskā palīdzība, apbalvošana, silta tēja finišā. Dalībniekiem būs iespēja iegādāties “Isostar” enerģijas dzērienus, želejas un batoniņus, kā arī būs iespēja iegādāties “Garmin” produkciju un "OS Veikals" veikala produkciju.
Laiks | Aktivitāte |
---|---|
9:00 | Sākas numuru izņemšana un karšu dalīšana |
11:00 | Starts 4h un 6h rogainingam |
12:00 | Starts 2h rogainingam, Rogaininga pastaigai un Rogaininga skrējienam |
14:00 | Kontrollaika beigas 2h distancei un Rogaininga skrējienam |
14:15 | Loterija 2h rogainingam, Rogaininga pastaigai un Rogaininga skrējienam |
14:30 | Apbalvošana 2h rogainingam un Rogaininga skrējienam |
15:00 | Kontrollaika beigas 4h distancei |
15:30 | Apbalvošana un loterija 4h rogainingam |
17:00 | Kontrollaika beigas 6h distancei |
17:30 | Apbalvošana un loterija 6h rogainingam |
NUMURU IZŅEMŠANAS KĀRTĪBA
Visiem komandas dalībniekiem jādodas uz reģistratūru izņemt dalībnieku numurus, jānosauc komandas nosaukums un jāparakstās reģistrācijas protokolā par numuru saņemšanu. Komandas kapteinis nevar parakstīties citu dalībnieku vietā. Komandas aploksnē atradīsies numuri, saspraudes, SI kartes (identi), aproce SI kartes piestiprināšanai ap roku, kā arī dažādi speciālie piedāvājumi no atbalstītājiem. Komandām, kas īrē kompasus, tie ir ievietoti iekšā komandas starta pakā.
KOMANDAS, DALĪBNIEKA VAI NOSAUKUMA MAIŅA
Sacensību nedēļā, tajā skaitā sacensību dienā, par distances, komandas nosaukuma vai dalībnieka maiņu papildus jāmaksā 5 EUR. Visas izmaiņas var veikt sacensību dienā Reģistrācijas un Info teltī. Dalībnieka dzēšana no komandas vai komandas atteikšanās no starta ir bez papildus maksas.
KARŠU SAŅEMŠANA, DISTANCES PLĀNOŠANA UN STARTS
Sacensību kartes tiks izsniegtas reģistrācijā kopā ar komandas aploksnēm, tādējādi komandas, kam nepieciešams ilgāks laiks distances plānošanai, var ierasties sacensību centrā laicīgāk un atvēlēt plānošanai tik laika, cik nepieciešams. Reģistrācija būs atvērta no plkst. 9.00 līdz plkst. 12.00. Atsevišķas plānošanas kartes nav paredzētas. Saņemot kartes, obligāti jāizlasa uz kartes rakstītās instrukcijas. Plānošanai būs paredzēta vieta lielajā teltī, plānot drīkst arī savās automašīnās vai citur. Katram dalībniekam paredzēta viena karte. Pirms starta katram dalībniekam ar aproces palīdzību obligāti jāapliek ap roku SI karte un jāsaglabā neskarta līdz finišam. Pie ieejas starta koridorā tiesnesim obligāti jāuzrāda ar aproci pie rokas piestiprināta SI karte.
DISTANCES VEIKŠANA
Tā kā sacensību laikā ceļu satiksme Rīgas pilsētā netiek slēgta, visiem dalībniekiem ir pienākums ievērot Ceļu satiksmes noteikumus, būt īpaši piesardzīgiem, šķērsojot ielas un pie luksoforiem. Atrodot kontrolpunktu, visiem komandas dalībniekiem punktā jāatzīmējas – jāsagaida signāls čipā pie rokas, vai jāiesprauž čips stacijā. Komandas dalībniekiem kontrolpunktos jāatzīmējas 1 minūtes ietvaros, citādi kontrolpunkts netiks ieskaitīts. Komandai jāatzīmējas finiša kontrolpunktā līdz izvēlētās distances kontrollaika beigām. Pēc kontrollaika beigām apmeklētie kontrolpunkti netiks skaitīti. Finišā tiesnešiem obligāti jānodod SI kartes un nomātais ekipējums. Rezultāti komandām būs redzami elektroniski uz ekrāna sacensību centrā lielajā teltī, pieejami arī no mobilajiem tālruņiem, apmeklējot sacensību mājas lapu.
DROŠĪBAI UN IEVĒRĪBAI
Esi uzmanīgs visur, kur ej! Obligāti ievēro Ceļu satiksmes noteikumus gājējiem! Neskrien pāri intensīvas satiksmes ceļiem tam neparedzētās vietās, izraisot autobraucēju negatīvu viedokli pret sportistiem un aktīvās atpūtas cienītājiem! Ievēro zīmes “Privātīpašums”, “Staigāt aizliegts!”! Respektē citus iedzīvotājus un privātīpašniekus, kuri ir saimnieki, bet Tu – ciemiņš!
EKIPĒJUMS DISTANCĒ
Iesakām izvēlēties vieglu, sportisku apģērbu, ērtus apavus, kuros varat staigāt vai skriet gan pa pilsētu, gan arī mežu. Katrai komandai obligāts ekipējums ir uzlādēts mobilais telefons. Ieteicamais ekipējums distancē visām komandām ir marķieris distances plānošanai, kompass ar grādu iedaļām, lineāls, pulkstenis, enerģētiska pārtika un dzēriens.
SACENSĪBU KARTE
Kartes būs abpusēji laminētas un mitrumizturīgas, bet katrs dalībnieks pats ir atbildīgs par kartes saglabāšanu mitruma apstākļos. Kopējais kontrolpunktu skaits - 50, kopējā punktu vērtība - 200 punkti. Kontrolpunktu vērtības no 2 līdz 6 punktiem (punkta vērtība ir tā numura pirmais cipars). Kartes mērogs ir 1:20 000 jeb 1 centimetrs kartē ir vienāds ar 200 metriem dabā; kartes izmērs: 62 x 42 cm. Karte sagatavota balstoties uz apgāda “Jāņa Sēta” topogrāfiskajiem materiāliem, korekcijas dabā – Reinis Bērziņš. Kartē izmantoti topogrāfisko karšu apzīmējumi, attēlots reljefs. Lai apskatītu sacensību provizorisko karti, spied šeit.
DISTANCES APRAKSTS
Visinteresantākajām vietām, kur pēc sacensībām būtu vērts vēlreiz atgriezties, kartē esam pierakstījuši nosaukumus, kurus varēsiet ierakstīt interneta meklētājā un palasīt, ko tad studenti pirms 100 gadiem meklējuši Šampanieša kalniņā vai kur Rīga agrāk glabājusi savu siltumu (kūdras brikešu veidā). Varbūt arī jūs nonāksiet pie tāda paša secinājuma kā mēs, ka Rīga ir daudz lielāka, skaistāka un interesantāka, nekā šķitis līdz šim.
Arī gaidāmajos pavasara palos visus kontrolpunktus iespējams sasniegt sausām kājām, ja vien izdosies izvairīties no dubļiem un peļķēm un ja neizvēlēsieties visvistaisnāko maršrutu.
Kā jau pilsētā, lielākā daļa zemes pieder kādam privātīpašniekam, kas klasiskās orientēšanās sacensībās būtu uzskatāma par aizliegto teritoriju. Lai nepārkrāsotu visu karti sarkanu un nenāktos diskvalificēt teju visus dalībniekus, tad aicinām pašus dalībniekus būt prātīgiem un netulkot uzrakstu "Nepiederošiem ieeja aizliegta" kā ielūgumu ciemos pie apsardzes. Arī no savas puses esam izvietojušu kontrolpunktus tā, lai šādas teritorijas šķērsot nebūtu izdevīgi. Savukārt alternatīvāku maršrutu gājēji šādas neviesmīlīgas teritorijas var noprast no kartes tāpat kā žogus.
Kartes pamatu veido visiem pierastā "Jāņa Sētas" pilsētas karte, kur mežs ir zaļš, bet klajumi balti (kā "normālās" kartēs "normāliem" cilvēkiem, nevis kā zvērinātu orientieristu kartēs, kur meži ir balti, jo bija jātaupa zaļā tinte).
Reljefs iegūts no lidmašīnas, skenējot zemes virsmu ar lāzeri. Tomēr paši nelidojām, to mūsu vietā veica Latvijas Ģeotelpiskās informācijas aģentūra, bet lāzerpunktus interpetēja Latvijas Valsts meži. Ja kartē redzi 2 brūnas augstumlīknes blakus, viena dabā atradīsies par 2 metriem augstāk nekā otra. Un ja kalna nogāzē ir 5 augstumlīknes, cik metru augsts būs kalna nogāze? Nepareizi - 8 metrus!
Lai būtu vieglāk noorientēt kompasu, pāri visai kartei sazīmētas magnētisko ziemeļu līnijas (kam jāsakrīt ar kompasa ziemeļu bultu). Šīs līnijas izvietotas ik pa 5 centimetriem jeb 1 kilometram dabā.
Kartē veikti daudzi papildinājumi un labojumi īpaši rogaininga vajadzībām, taču rēķinieties, ka tik plašu teritoriju pilnībā apsekot nav iespējams un varat uzdurties arī kādām kartē neiezīmētām izmaiņām.
Ar sarkanu atzīmēti ieteicamie šķērsojumi pāri lielākajām ielām, šosejām, dzelzceļiem un grāvjiem (gājēju pārejas, tiltiņi, tuneļi, bebru dambji, pārkrituši koki), kurus iesakām izmantot dalībniekiem. Neiesakām šķērsot šosejas citās vietās, jo tad var nākties gaidīt pat 10 minūtes, iekams automašīnu plūsmā parādīsies kāda sprauga.
Kā jau pilsētā, žogi ir visur. Kartē atzīmēti tikai tie žogi, pret kuriem pavisam noteikti atdursies dalībnieki. Ja plānojat alternatīvāku maršrutu, kur žogi nav sazīmēti (tas vēl nenozīmē, ka tie tur nebūs), tad varat uzminēt to esamību pēc kartes:
- daudzstāvu vai sabiedriskā apbūve - parasti nenožogota, publiski pieejama teritorija,
- savrupmāju un industriālā apbūve - parasti nožogota, publiski nepieejama teritorija.
Ja žogā iezīmēti vārti, tas nozīmē, ka tajā uzturēties atļauts. Turklāt daži kontrolpunkti tīšuprāt novietoti nožogotās teritorijās, kur dalībnieku pārvietošanos atļāvuši to īpašnieki.
Kartes apzīmējumos nošķirti "pārvarami" un "nepārvarami" grāvji un upītes. Rogainistu valodā "pārvarams" nozīmē - pārlecams vai pārbrienams līdz celim (ja esat tādā pašā auguma garumā kā konkrētais apsekotājs un šķērsojat arī tajā pašā vietā. Savukārt "nepārvarams" nozīmē - būs jāatklāj peldēšanas sezona. Nepārvaramiem grāvjiem atzīmētas šķērsošanas vietas mūsu prognozētajos dalībnieku maršrutos. Diemžēl visā garumā grāvji nav pārbaudīti, un alternatīvo maršrutu cienītāji var cerēt uz kādu bebra sagādātu pārsteigumu vai vilšanos. Visos atzīmētajos grāvjos ir ūdens, savukārt sausie grāvji kartē nemaz netika zīmēti.
KONTROLPUNKTU LEĢENDAS (BŪS ARĪ UZ KARTES)
Nr. | Kontrolpunkta atrašanās vieta / Checkpoint location | Nr. | Kontrolpunkta atrašanās vieta / Checkpoint location |
---|---|---|---|
20 | Grāvju sateka, Z krasts / Ditch juntion, N bank | 45 | Vaļņa līkums / Earthwall curve |
21 | Dīķis, DR krasts / Pond, SW bank | 46 | Deguns, DR gals / Spur, SW end |
22 | Žoga stūris, A puse / Fence corner, E side | 47 | Ēka, ZR stūris / Building, NW corner |
23 | Žoga līkums, A puse / Fence curve, E side | 48 | Deguns, D gals / Spur, S end |
24 | Virsotne / Top | 49 | Ezers, DR krasts / Lake, SW bank |
25 | Žoga līkums, R puse / Fence curve, W side | 50 | Starp Z un D ezeriem / Between N and S lakes |
26 | Virsotne / Top | 51 | Žogs, ZR stūris / Fence, NW corner |
27 | Puduris, D gals / Coapse, S end | 52 | Virsotne / Top |
28 | Deguns, D gals / Spur, S end | 53 | Ezers, DA gals / Lake, SE end |
29 | Klajums, ZA stūris / Open area, NE corner | 54 | Ieplaka / Depression |
30 | Ieloks, DA stūris / Fold, SE corner | 55 | Deguns, Z gals / Spur, N end |
31 | ZA nogāze / NE slope | 56 | Virsotne / Top |
32 | Deguns mežā, Z gals / Spur in forest, N end | 57 | Ieloks / Fold |
33 | Puduris, DR stūris / Coapse, SW corner | 58 | Virsotne / Top |
34 | Virsotne / Top | 59 | Deguns, D gals / Spur, S end |
35 | Puduris, Z stūris / Coapse, N corner | 60 | Staba atliekas / Pole remains |
36 | Virsotne / Top | 61 | Pussala / Peninsula |
37 | Līcītis, D krasts / Bay, S bank | 62 | Deguns, ZR gals / Spur, NW end |
38 | Grāvju sateka, A krasts / Ditch junction, E bank | 63 | Ieloks / Fold |
39 | Z rags / N cape | 64 | Ezera laipa / Lake jetty |
40 | Upes ieteka pazemē, Z gals / River, N end | 65 | Taku krustojums / Path junction |
41 | Deguns klajumā, Z gals / Spur in open area, N end | 66 | DA līcis / SE bay |
42 | Virsotne / Top | 67 | Deguns, ZR gals / Spur, NW end |
43 | Stigu krustojums / Ride junction | 68 | Virsotne / Top |
44 | Vaļņa līkums / Earthwall curve | 69 | Krasta nogāze / Riverbank slope |
Finišs zem arkas / | |||
Finish under arch |